26 Ağustos 2021 Perşembe

E-Ticaret Seo Çalışması Nasıl Yapılır ?

 İdeal anahtar kelimeleri belirlemeden yapılacak SEO çalışmaları gözleri bağlı dövüşmek gibidir, bütün yumruklarınızı boşa sallarsınız. Odak anahtar kelimeler olmadan kategorileri, ürün sayfalarını ve site mimarisini oluşturmak ve optimize etmek bile neredeyse imkansızdır.



Anahtar Kelime AraştırmasıAnahtar kelime araştırması, E-Ticaret SEO yapmak isteyen internet siteler için zorunlu bir çalışmadır. E-ticaret sitelerinde anahtar kelime araştırması çok önemlidir. Tahmin edebileceğiniz gibi anahtar kelimeler, kişiler tarafından yazılarak arama motorları üzerinden aranmaktadır. Bu verileri SEO araçları sayesinde öğrenebilirsiniz.E-ticaret sitelerinde anahtar kelime araştırması daha çok satın alma üzerine yapılmaktadır. Satın alma özelinde arama motorları üzerinden aratılan anahtar kelimeler, E-ticaret siteleri için potansiyel müşteri barındırır.

E-ticaret siteleri için istanbul seo ürün sayfalarından çok kategori sayfaları önem arz etmektedir. Bunun nedeni E-ticaret sitelerinde genellikle binlerce hatta daha fazla ürünün yer almasıdır. Bu nedenle E-ticaret siteleri genellikle araştırdıkları anahtar kelimeleri kategori sayfalaır üzerinde kullanmayı tercih etmektedir.Örnek olarak lg, iphone, xiaomi, huawei vb. markalarda telefon sattığınızı düşünün, bu markaların birde kendi içerisinde ürünlere düşündüğünüzü varsayarsak, sadece telefon kategoriniz için binlerce sayfa karşınıza çıkar. Binlerce sayfaya SEO çalışması yapmak, zaman olarak e-ticaret sitelerini yıpratacaktır. E-ticaret siteleri bu sebeple kategorilerine daha fazla önem vermektedir. 

Teknik problemler sadece arama Antalya seo çalışması için değil, kullanıcılar için de büyük bir problem yaratıyor. SEO'nun temel felsefesi gereği, hem arama motoru hem de kullanıcıları düşünmek zorundayız. Harika bir site yapısı kurguladık, hiç bir yerde hata bulmak dahi mümkün değil! Bu durum malesef arama motoru örümcekleri için yeterli değil. Örümcekler sayfada ne kadar rahat geziyor olursa olsun, onları besleyecek temel gıda maddesinin içerik olduğunu unutmamamız gerekiyor. Bu yüzden, hem arama motoru örümcekleri hem de kullanıcılarınız için içerik yönünde neler yapabileceğinizi anlatacağım:

E-ticaret sitelerinde kategori sayfalarında yer alan ürünler, çoğunlukla bir sayfaya sığmaz ve sayfalama yapılır. Arama motorlarının bu yapıyı kurumsal seo anlaması çok önemlidir. Aksi takdirde olumsuz sonuçları olabilmektedir. Bu konuda birden fazla sayfada sonuç gelmesi durumunda link rel=prev , rel=next etiketleri ile, sayfalamalarda önceki ve sonraki sayfalar arama motoruna iletilmektedir. Bu kullanım sayesinde arama motorundan gelen ziyaretçi sayısı artmaktadır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder